اقتصاد

تنظیم‌کننده مالی استرالیا هشدار می‌دهد که کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال با وجود کاهش هر ماه از آوریل، همچنان ادامه دارد

تنظیم‌کننده مالی استرالیا هشدار می‌دهد که کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال با وجود کاهش هر ماه از آوریل، همچنان ادامه دارد

تنظیم‌کننده مالی استرالیا هشدار می‌دهد که کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال با وجود کاهش هر ماه از آوریل، همچنان ادامه دارد

Bijie.com گزارش داد:

تنظیم کننده رفتار مالی استرالیا ASIC روز یکشنبه فاش کرد که حذف بیش از 600 کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال در سال گذشته را هماهنگ کرده است، اقدامی که باعث اختلال در کمپین های آنلاین با هدف صرفه جویی میلیاردها دلار استرالیا شد. بخشی از یک تلاش گسترده تر برای ارتکاب کلاهبرداری های سرمایه گذاری.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا اعلام کرد که به مبارزه با 5530 کلاهبرداری پلت فرم سرمایه گذاری جعلی، 1065 کلاهبرداری هایپرلینک فیشینگ و 615 کلاهبرداری سرمایه گذاری رمزنگاری کمک کرده است.

تخمین زده می‌شود که این کلاهبرداری‌ها در سال گذشته حدود 1.3 میلیارد دلار خسارت به بار آورد که از طریق مقالات اخبار جعلی و ویدیوهای عمیق جعلی شخصیت‌های عمومی محلی پخش شد.

ASIC به همه مصرف کنندگان یادآوری می کند که مراقب پیوندهای رسانه های اجتماعی باشند که تجارت آنلاین و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را تسهیل می کند.

ASIC گفت که به طور متوسط ​​هر روز 20 وب سایت حذف می شود و کلاهبرداران به سازگاری و یافتن راه های جدید برای فریب قربانیان ادامه می دهند.

ASIC وب‌سایت‌های مشکوک را به شرکت‌های شخص ثالثی که در شناسایی و مختل کردن جرایم سایبری تخصص دارند، ارجاع می‌دهد.

پس از تأیید فعالیت مخرب، فرآیند حذف آغاز می‌شود، از جمله شناسایی طرف‌هایی که می‌توانند در آفلاین کردن حمله کمک کنند.

وب‌سایت‌های هدف اغلب شامل نهادهای جعلی یا جعلی هستند که کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری را به استرالیایی‌ها ارائه می‌کنند، مانند پلت‌فرم‌های معاملاتی تقلبی و کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال.

وب سایت ASIC قابلیت های قطع را به صورت ماهانه حذف می کند. منبع: کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا.

در یک مثال، ASIC گفت که گزارشی مبنی بر یک کلاهبرداری سرمایه گذاری از یک مصرف کننده استرالیایی دریافت کرده است که توسط یک کلاهبرداری آنلاین ارز دیجیتال فریب خورده و به دروغ ادعا کرده که تحت نفوذ بین المللی است. مقررات، با حجم معاملات به میلیاردها دلار می رسد.

ASIC گفت: “وب سایت یک ساعت پس از ارجاع ASIC به ارائه دهنده حذف حذف شد.” “ASIC با صدور اخطاری از طریق فهرست هشدار سرمایه‌گذار خود به سایر سرمایه‌گذاران بالقوه هشدار داد.”

در حالی که کلاهبرداری های مرتبط با ارزهای دیجیتال در حوالی رویداد نصف شدن بیت کوین در آوریل افزایش یافت، داده های تنظیم کننده ها نشان می دهد که در مقایسه با ماه قبل، این اعداد کاهش یافته است.

این تا حد زیادی یک روند جهانی را دنبال می کند، با Chainalysis در ژانویه فاش کرد که کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال در سال گذشته 29 درصد کاهش یافت.

جنایتکاران ارزهای دیجیتال شروع به تغییر تمرکز خود از پلتفرم های غیرمتمرکز به صرافی های متمرکز در دنیایی که به طور فزاینده ای پیچیده می شود، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین هفته گذشته اعلام کرد. تاکتیک های مهندسی اجتماعی پیشرفته در حمله کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا